Partner serwisu
Drogi i autostrady

Są dodatkowe pieniądze na S7 z Warszawy do Grójca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
09-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Są dodatkowe pieniądze na S7 z Warszawy do Grójca
fot. GDDKiA
W kwietniu i w maju poznaliśmy oferty na budowę 29-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca. Zadania podzielono na trzy części. W przypadku dwóch z nich, nawet najniższa oferta przekraczała budżet inwestora. Jak podaje PAP – minister infrastruktury i budownictwa przyznał dodatkowe pieniądze na budowę tego odcinka S7.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wnioskowała o zwiększenie łącznego kosztu inwestycji dotyczącej budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa Grójec z 1,401 mld zł do 1,458 mld zł, czyli o 57 mln zł. Jak poinformował przedstawiciel MIB – szef resortu przyznał dodatkowe pieniądze na realizację zadania.

Różnica w kosztach inwestycji jest związana z ofertami przewyższającymi kosztorys inwestora. W przypadku odcinka od węzła Lesznowola – węzeł Tarczyn Północ budżet GDDKiA wynosił 378,639 mln zł, a najniższa oferta złożona przez IDS BUD opiewała na 388,680 mln zł (więcej o 10,041 mln zł). Jeśli chodzi o fragment od Warszawy do Lesznowoli to najniższa propozycja, przedstawiona przez Rubau Polska, była warta 221,4 mln zł przy budżecie w wysokości 219,77 mln zł. Jedyny fragment S7 Warszawa Grójec, na który część ofert mieściła się w kosztorysie to trasa od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca. Według założeń Generalnej Dyrekcji miał on kosztować 206,5 mln zł, a najniższa propozycja, zaproponowana przez Mota-Engil, wynosiła 203,45 mln zł.

Jak podaje PAP – poza ofertami na budowę wyższą cenę niż przewidywano trzeba także zapłacić za wykonanie badań archeologicznych. Dodatkowo, potrzebne są większe środki na na wypadek nieprzewidzianych robót, które mogą wyniknąć w trakcie realizacji inwestycji.

Wyświetl większą mapę

Firmy, którym powierzone zostanie zadanie, będą zobowiązane do budowy w sumie 29-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7. W większości droga będzie poprowadzona nowym śladem, równoległym do dzisiejszej DK-7. Na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola trasa będzie mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Dalej trasa – aż do obwodnicy Grójca - ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to nową drogą pojedziemy w 2021 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5